0

مزایای شستن صورت با فیس واش

مزایای فیس واش
بازدید 130

رسیدگی به چهره یکی از مهمترین دلایل زیبایی و شادابی پوست صورت می‌باشد. دغدغه اکثر خانوم‌ها نحوه پاکسازی صورت بعد از آرایش است زیرا تجمع این مواد بر روی پوست صورت باعث بسته شدن منافذ پوست و همچنین بروز چین و چروک می‌شود. 
شاید پاکسازی و شستشوی صورت ساده به نظر برسد اما همین کار ساده نیازمند رعایت یک سری قواعد اصولی می‌باشد. برای پاکسازی صورت شما به موادی بهتر از صابون‌های معمولی نیاز دارید؛ زیرا استفاده منظم از صابون برای پوست ضرر دارد و باعث خشک شدن پوست می‌شود. فیس واش‌ها می‌توانند گزینه مناسبی برای پاکسازی پوست باشند. ما در این مقاله ابتدا به فواید فیس واش اشاره می‌کنیم و سپس از طریق آشنایی با انواع فیس واش و خواص فیس واش شما را به انتخاب بهترین فیس واش نزدیک می‌کنیم.


فیس واش چیست؟

به محصولاتی که مخصوص شستشو و پاکسازی صورت می‌باشند فیس واش می‌گویند. این محصولات با توجه به ترکیباتی که در آن‌ها به کار رفته است می‌توانند هرگونه آرایش، آلودگی و یا چربی‌های اضافه‌ای که بر روی پوست می‌باشند را از بین برده و پوست صورت را پاکسازی کنند. صورت انسان به صورت معمول چربی و رطوبت تولید می‌کند و اگر به طور منظم با صابون‌‎های معمولی شسته شود باعث از بین رفتن چربی و رطوبت پوست و در ادامه باعث ایجاد خشکی، حساسیت و چین و چروک می‌شود. فیس واش‌ به طور خاص برای شستشوی صورت تولید شده است و می‌تواند به عمق پوست نفوذ کند و هرگونه آرایش و آلودگی را از روی پوست از بین ببرد، به طوری که می‌تواند برای پوست خشک به عنوان یک آبرسان قوی و برای پوست چرب به عنوان یک متعادل کننده چربی پوست ظاهر شود که این موضوع جزو مهمترین فواید فیس واش به حساب می‌آید.


انواع فیس واش

فیس واش‌ها برای هر نوع پوستی متفاوت‌اند اما اگر بخواهیم آن‌ها را به 3 فرم اصلی جدا کنیم به شکل زیر می‌باشد :


•    ژل شستشوی صورت

ژل شستشوی صورت همانطور که از نامش پیداست یک نوع فیس واش رقیق و ژل مانند است که باعث از بین بردن آلودگی‌ها و پاکسازی صورت می‌شود.
این شوینده بسته به ترکیباتی که در آن به‌کار رفته است می‌تواند مناسب نوع پوست شما باشد. مثلا اگر نوع پوست شما خشک است، باید از ژل شستشویی که دارای یک آبرسان قوی هست استفاده کنید و یا اگر نوع پوست شما چرب است، باید از ژل شستشویی که در آن ترکیبات اسیدی به‌کار رفته است؛ استفاده کنید که باعث متعادل شدن چربی پوست شما شود.

•    پن شستشوی صورت

پن‌های شستشو دقیقا قالبی مثل قالب صابون دارند اما صابون نیستند. پن شستشو خاصیت درمانی و ضد التهابی دارد و از بروز مشکلات پوستی جلوگیری می‌کند. معمولا استفاده از صابون‌ها باعث به هم خوردن  PH  پوست می‌شود، که دلیل اصلی ایجاد مشکلات پوستی و چین و چروک‌ها به حساب می‌آید. اما PH پن شستشو 6  می‌باشد که دقیقا  PH مورد نیاز پوست است.

•    فوم شستشوی صورت

یکی دیگر از محصولاتی که برای شستشوی صورت مناسب است، فوم شستشوی صورت است. فوم‌ها به صورت کف می‌باشند و همین موضوع آن‌ها را به یک پاک کننده عمیق و قوی تبدیل کرده است. ترکیبات فوم از ژل شستشوی صورت قوی‌تر است و برای مواقعی که آرایش سنگینی دارید و یا صورتتان بیشتر در معرض آلودگی قرار گرفته است، فوم‌ها می‌توانند پاک کننده‌های مناسب‌تری برای شما باشند.


فواید فیس واش

استفاده از فیس واش فواید زیادی دارد که به چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد :

•    پاکسازی عمیق و کامل پوست
•    حفظ رطوبت پوست
•    آبرسانی و هیدراته کردن پوست
•    جلوگیری از التهابات پوستی
•    متعادل کننده چربی پوست
•    جوانسازی و شادابی پوست
•    کاهش جوش‌های سر سیاه و باز شدن منافذ پوست
•    آماده کردن پوست برای جذب محصولات مراقبت از پوست


انواع فیس واش دافی

یکی از مهمترین فواید استفاده از فیس واش، پاک کردن آلودگی‌ها از روی پوست است. از ویژگی‌های مهمی که در فیس واش‌ دافی وجود دارد، پاکسازی قوی چربی‌های روی پوست و همچنین آبرسانی و تسکین دهنده خشکی پوست می‌باشد. این محصول به دلیل مواد مغذی اعم از ویتامین B5 و ویتامین E که باعث کاهش التهابات پوستی می‌شود و همچنین اسید هیالورونیک موجود در آن باعث نرمی، حفظ رطوبت و آبرسانی به پوست می‌شود. استفاده از این محصول باعث حفظ شدن چربی طبیعی پوست و همچنین جلوگیری از رشد باکتری‌ها بر روی پوست می‌شود.


کدام فیس واش برای من مناسب‌تر است؟

برای هر نوع پوستی، انواع فیس واش مناسب برای آن پوست وجود دارد. شما می‌توانید با توجه به نوع پوست خودتان بهترین فیس واش را انتخاب کنید. در ادامه با خواص فیس واش برای هر نوع پوستی آشنا می‌شویم :


•    فیس واش مناسب برای پوست خشک

این باور که پوست خشک اگر با شوینده شسته شود خشک‌تر می‌شود اشتباه است بلکه پوست خشک را باید با شوینده مخصوص پوست خشک شستشو داد. فیس واش مخصوص پوست خشک باید از ترکیبات ملایم‌تری برخوردار باشد و فاقد موادی چون اسانس، پارابن و مهمتر از همه الکل باشد. 

•    فیس واش مناسب برای پوست خشک

بیشتر افراد تصور می‌کنند که اگر پوست چربی دارند باید از صابون برای شستشو استفاده کنند. اما این کار اشتباه است؛ زیرا استفاده بیش از حد از صابون باعث به هم خوردن PH پوست می‌شود و در ادامه مشکلات پوستی به همراه خود می‌آورد. فیس واش مناسب پوست چرب باید حاوی اسید‌های مناسب پوست باشد که باعث متعادل سازی چربی پوست می‌شوند. پوست چرب مستعد داشتن آکنه هم می‌باشد. اگر پوست شما دارای آکنه است، ابتدا به پزشک مراجعه کرده و درمان پوست خود را جدی بگیرید، سپس استفاده از فیس واش‌ها را شروع کنید.

•    فیس واش مناسب پوست مختلط

پوست مختلط یعنی اینکه شما همزمان هم پوست خشک دارید و هم پوست چرب. در واقع مراقبت از پوست مختلط کار دشواری است و حساسیت بیشتری لازم دارد. فیس واش‌های مناسب پوست مختلط هم باعث متعادل سازی چربی پوست می‌شوند و هم عمل آبرسانی به پوست را انجام می‌دهند. اما برای اینکه روتین مطمئن‌تری داشته باشید می‌توانید برای نواحی چرب از فیس واش مخصوص پوست چرب استفاده کنید و برای نواحی خشک از فیس واش مخصوص پوست خشک استفاده نمایید.

•    فیس واش مناسب برای پوست نرمال

پوست نرمال هم مثل بقیه نوع‌های پوستی به مراقبت نیاز دارد و این باور که پوست نرمال نیاز به مراقبت ندارد اشتباه است. اگر از پوست نرمال مراقبت نشود یا تبدیل به پوست چرب می‌شود و یا تبدیل به پوست خشک می‌شود. سعی کنید میزان رطوبت و چربی پوست را همیشه متعادل نگه دارید. برای پوست نرمال بهتر است از فیس واش هایی که داری هیالورونیک هستند استفاده کنید که باعث حفظ رطوبت پوست می‌شوند.


نحوه استفاده از فیس واش

برای استفاده از فیس واش قاعده و یا قانون خاصی وجود ندارد اما بهتر است برای استفاده از آن به نکات زیر توجه کنید :

•    برای استفاده از فیس واش ابتدا دست‌هایتان را بشویید که آلودگی و باکتری‌های موجود بر روی دستتان وارد فیس واش و پوست صورت نشود.

•    قبل از استفاده از فیس واش صورتتان را با آب ولرم کمی مرطوب و نم‌دار کنید.

•    برای استفاده از ژل شستشو، با مالش ژل بر روی هر دو دست، مایع را تبدیل به کف کنید و سپس بر روی پوست صورت مالش دهید تا به خوبی منافذ پوستتان را باز کند.

•    برای استفاده از فوم شستشو بهتر است مقداری از فوم را بر روی فیس براش ریخته و به صورت دورانی بر روی پوست خود ماساژ دهید.

•    بعد از ماساژ دادن پوست حتما پوست خود را با آب ولرم بشویید.


سخن پایانی

ما در این مقاله با فواید فیس واش آشنا شدیم و دانستیم که فرقی نمی‌کند شما چه نوع پوستی دارید، شستشو و مراقبت برای همه نوع پوستی لازم است. فیس واش‌ها به تنهایی نمی‌توانند از پوست شما مراقبت کنند، شما برای داشتن یک پوست خوب نیاز به یک روتین پوستی درست دارید که تنها یکی از مراحل آن پاکسازی پوست می‌باشد و می‌توانید برای پاکسازی از فیس واش‌ها استفاده کنید. با توجه به انواع فیس واش و خواص فیس واش شما می‌توانید مناسب‌ترین فیس واش را برای نوع پوستتان انتخاب کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *