0

بهترین کرم برای رفع ترک پا

رفع ترک پا
بازدید 103

 پاها یکی از پرکارترین اعضای بدن می‌باشند. ما روزانه نزدیک به هزاران قدم برمی‌داریم و این پاها هستند که وزن ما را تحمل می‌کنند و بی‌دلیل نیست که پا را قلب دوم می‌دانند. بسیاری از ما این عضو مهم بدنمان را نادیده می‌گیریم و کمتر به آن رسیدگی می‌کنیم. در واقع ما باید از پاهایمان مواظبت کنیم تا آن‌ها بتوانند از ما مواظبت کنند. یکی از مشکلاتی که برای پاها به وجود می‌آید ترک پا است که بیشتر به دلیل خشکی پوست می‌باشد. ما در این مقاله به علت‌های رخ دادن ترک پا می‌پردازیم و همچنین با توجه به راه‌های درمان آن به مهمترین ویژگی‌هایی که بهترین کرم ترک پا باید داشته باشد اشاره خواهیم کرد. 

علت ترک پا چیست؟

پوست پاشنه پا به نسبت بقیه اعضای بدن از چربی و رطوبت کمتری برخوردار است. زمانی که پوست مقدار چربی و رطوبت آن کم شود و مقدار کلاژن سازی آن پایین باشد، دچار خشکی و پوسته پوسته شدن می‌شود. تمام فشار کارهای روزمره مثل ایستادن، راه رفتن، دویدن و حتی نشستن روی پاها می‌باشد. این فشارها باعث می‌شود که پوست پا خشک و ضخیم شود و فشار مجدد بر روی پوست خشک پا باعث ایجاد ترک‌های پوستی می‌شود. این ترک‌ها علاوه بر اینکه ظاهر خوشایندی ندارند، اگر به آن‌ها رسیدگی نشود باعث خونریزی، التهاب و عفونت نیز می‌شوند. عواملی زیادی در خشکی و ترک پا نقش دارند که به مهمترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

•    ایستادن‌های طولانی

از ایستادن‌ در یک وضعیت خودداری کنید و سعی کنید فشار را از روی پاشنه پا بردارید. ایستادن‌های طولانی و بی‌وقفه باعث فشار بر روی پا می‌شود. اگر پوست پا خشک باشد و فشار بیشتری به آن وارد شود باعث ایجاد ترک‌های پوستی و درد شدید هنگام راه رفتن خواهد شد.

•    چاقی

چاقی یکی از عوامل تاثیر گذار در ترک پوستی می‌باشد. همانطور که گفتیم تمام فشار کارهای روزمره بر روی پاها می‌باشد و وزن بالا باعث افزایش بیشتر فشار بر روی پاها می‌شود و ترک‌های پوستی زودتر اتفاق خواهند افتاد.

•    استفاده از کفش نامناسب

کفش نامناسب باعث فشار بر روی پاشنه پا می‌شود و در ادامه خشکی و ترک پا اتفاق می‌افتد. سعی کنید از کفشی استفاده کنید که پاشنه پای محکمی دارد و قالب پای شما باشد که بتواند از فشار وارده به پاشنه پا جلوگیری کند.

•    عدم رعایت بهداشت

پوست پا هم مثل پوست بقیه اعضای بدن در معرض آلودگی‌ها و باکتری‌ها قرار می‌گیرد و عدم رعایت بهداشت باعث خشکی و عفونت پوستی می‌شود. تمیز نگه داشتن و شستشوی روزانه پاها می‌تواند این موضوع را به حداقل برساند.

•    آب و هوا

رطوبت زیاد و همچنین سردی هوا باعث خشک شدن پوست می‌شود. پوشیدن صندل و یا کفش‌های باز در آب و هوای سرد باعث خشک شدن پوست و ایجاد ترک می‌شود. همچنین ماندن پا در کفش به مدت طولانی و یا عرق کردن پاها باعث رطوبت زیاد بر روی پوست پا می‌شود که یکی از دلایل اصلی خشکی پوست پا است.

درمان ترک پا

برای درمان ترک پا ابتدا باید از خشک شدن پوست پا جلوگیری کنید و از انجام کار‌هایی که باعث به هم خوردن رطوبت پوست پا و ایجاد خشکی پوست می‌شود خودداری کنید. برای این کار هم می‌توانید درمان‌های خانگی مثل استفاده از عسل، لیمو، موز، جوش شیرین و نمک حمام برای تعادل رطوبت پوست پا انجام دهید و یا از کرم‌‌های ترک پا استفاده کنید که باعث ایجاد رطوبت و درمان خشکی پوست پا می‌شوند. 
اما توجه داشته باشید که اگر به سلامت فردی و پوست پا توجه نکنید و از بروز خشکی پا پیشگیری نکنید حتی بهترین کرم‌های درمان ترک پا هم نمی‌توانند نتیجه دلخواه شما را داشته باشند. اگر ترک پوستی شما شدید شد حتما این موضوع را با دکتر متخصص در میان بگذارید. ممکن است درمان آن چند روز و یا چند هفته طول بکشد. حتی اگر علائم اولیه بهبودی پوست هم مشاهده کردید، درمان را ادامه دهید و در طول درمان از کفش‌های مناسب استفاده کرده و مراقبت از آن را ادامه دهید.


بهترین کرم ترک پا باید چه ویژگی داشته باشد؟

بهترین کرم ترک پا باید حاوی مواد مغذی و مفیدی باشد که باعث حفظ رطوبت و همچنین نرمی پوست شود که می‌تواند اثر مثبتی روی درمان ترک پا شود.
کرم ترک پا دافی را می‌توان جزو بهترین کرم ترک پا ایرانی موجود در بازار شناخت که با ترکیباتی مثل شی‌باتر، آلانتوئین، وازلین و موم زنبور عسل که باعث از بین رفتن پوست مرده پا و همچنین افزایش رطوبت و ترمیم شدن نواحی خشک پوست پای شما می‌شود. این محصول بدون هیچگونه پارابن و الکل قادر به درمان انواع اگزما‌های پوستی و ترک‌های پوستی است و علاوه بر ترک پا، برای خشکی‌های آرنج و زانو نیز مناسب است.

نحوه استفاده از کرم ترک پا

برای استفاده از کرم ترک پا ابتدا پوست پا را شستشو دهید و در حمام با سنگ پا پوست‌های مرده را از بین ببرید تا پوست‌ نرم باقی بماند، سپس به طور کامل و با نرمی پاها را خشک کنید و یا اجازه دهید به آرامی خشک شود. سپس مقداری از کرم را به پای خود بمالید و همه‌جای آن را ماساژ دهید. اجازه دهید کرم به خوبی جذب شود. 
شما می‌توانید قبل از خواب این کار را انجام دهید و با یک جوراب نخی و یا پارچه پاها را بپوشانید تا رطوبت آن به صورت کامل جذب شود. ۲ الی ۳ بار در هفته این کار را تکرار کنید تا رطوبت و چربی پوست متعادل شود و سپس خشکی و ترک‌ها از بین برود.


سخن پایانی

ترک پا مشکلی است که افراد زیادی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، که به دلیل فشار زیاد بر روی پا پدید می‌آید. اگر دیابت و یا چاقی مفرد دارید عدم توجه نمودن به ترک پا باعث عفونت، درد زیاد و یا خونریزی می‌شود. بهترین راه برای مقابله با این مشکل پیشگیری از خشک شدن پوست پا و استفاده از کرم‌های ترک پا است. 
ما در این مقاله با ویژگی‌های بهترین کرم ترک پا آشنا شدیم و متوجه شدیم که مواد موجود در کرم ترک پا می‌تواند خشکی پوست و ترک‌های پوستی را درمان کند و با تنظیم رطوبت و آبرسانی به پوست از پیدایش دوباره آن جلوگیری نماید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *