0

تفاوت بین میسلار واتر و تونر + روش استفاده از آن‌ها

بازدید 92

پاکسازی روزانه پوست یک موضوع مهم و ضروری است که همه انسان‌ها فارغ از جنسیت و نوع پوست باید آن را رعایت کنند. آلودگی‌های محیطی و مواد آرایشی مواردی هستند که در طول روز بر روی پوست ما قرار می‌گیرند و می‌توانند به پوست ما آسیب بزنند.
میسلار واتر و تونر هرکدام یکی از مراحل روتین پوستی می‌باشند که کمک زیادی به پاکسازی و زیبایی پوست می‌کنند. ما در این مقاله ابتدا با ویژگی و روش استفاده از این محصولات آشنا خواهیم شد و سپس با اشاره به تفاوت تونر و میسلار واتر یک قدم به داشتن پوستی زیبا و ایده‌آل نزدیک خواهیم شد.

میسلار واتر چیست؟

میسلار واتر همانطور که از نامش پیداست محلولیست که از ترکیب آب و روغن ساخته شده است و برای پاک کردن آلودگی‌ها و آرایش استفاده می‌شود. میسلارها که همان روغن می‌باشند در واتر یا همان آب شناور هستند که باعث از بین رفتن سرسخت ترین آلودگی‌ها از روی صورت و حتی از بین رفتن مواد آرایشی ضدآب می‌شوند. چون میسلار واترها بر پایه آب هستند، پس از استفاده از آن نیازی به آبکشی پوست صورت خود ندارید.

کاربرد میسلار واتر

•    پاکسازی هر گونه آلودگی و آرایش
•    پاک‌کننده ملایم و سازگار با هر نوع پوستی
•    مناسب برای پاکسازی پوست‌های خشک و حساس به دلیل آبرسان بودن و عدم وجود الکل
•    پاک نمودن پوست در مواقع عدم دسترسی به آب
•    درخشندگی و لطافت بیشتر پوست

 روش استفاده از میسلار واتر

روش استفاده از میسلارواتر بدین صورت است که؛ بایستی ابتدا مقداری از محلول را بر روی پد آرایشی بدون پرز یا پدهای یکبار مصرف بریزید و به آرامی بر روی صورت خود بکشید. میسلار واتر‌ها برای پاکسازی دور چشم هم مناسب هستند. برای پاک کردن آرایش دور چشم از یک پد مجزا استفاده کنید و برای چند لحظه روی چشم خود فشار دهید. توجه داشته باشید که اگر آرایش سنگینی روی صورتتان بود بعد از استفاده از میسلار واتر صورتتان را با ژل شستشو بشویید، برای انجام این مرحله می‌توانید از ژل شستشوی صورت دافی استفاده نمایید، اما اگر آرایش صورت شما سبک بود نیازی به این مرحله نیست.


تونر چیست؟

بعد از پاک کردن و شستشوی صورت PH پوست صورت به هم میخورد. PH را اگر عددی بین ۱ تا ۱۴ در نظر بگیریم، PH پوست ما به طور طبیعی ۵ یا ۶ می‌باشد که بعد از شستشوی صورت این عدد تغییر پیدا می‌کند. تونر بعد از شستشوی صورت می‌تواند PH پوست را تنظیم کند و همچنین آلودگی که همچنان بعد از شستشو روی پوست باقی مانده است را از بین ببرد. تونرها باعث بسته شدن منافذ باز پوست و همچنین کوچکتر شدن آن‌ها می‌شوند که این امر در انتها منجر به نفوذ نکردن آلودگی‌‌ها به پوست می‌شود.

کاربرد تونر

•    ایجاد تعادل و تنظیم PH پوست
•    بستن و کوچکتر کردن منافذ باز پوست
•    از بین بردن آلودگی‌های باقی مانده پوست
•    ایجاد یک لایه‌ محافظتی بر روی پوست
•    شادابی و طراوت بخشیدن به پوست

روش استفاده از تونر

روش استفاده از تونر هم همانند میسلار واتر می‌باشد. ابتدا مقداری از تونر را بر روی یک پد آرایشی بریزید تا پد مرطوب شود نه اینکه کامل خیس شود. سپس به آرامی بر روی پوست خود بکشید و به مدت ۱ دقیقه به پوست خود استراحت دهید تا جذب پوست شما شود و سپس بعد از جذب کامل آن ادامه مراحل مراقبت از پوست خود را انجام دهید.


تفاوت تونر و میسلار واتر

مهم ترین تفاوت تونر و میسلار واتر کاربرد آن‌هاست. میسلار واتر‌ها صرفا برای پاک کردن آرایش و آلودگی‌های روی پوست می‌باشند، اما از تونر‌ها برای تنظیم ‌PH پوست و همچنین پاکسازی باقی مانده آلودگی‌های روی پوست استفاده می‌شود.
میسلار واتر معمولا مرحله اول روتین مراقبت پوستی می‌باشد و تونر بعد از میسلار واتر استفاده می‌شود. اما اصلی ترین تفاوت بین میسلار واتر و تونر مواد تشکیل دهنده آن‌ها است. میسلار واتر بر پایه آب و روغن است و هیچ ماده‌ای بر پایه الکل در آن وجود ندارد اما تونرها، حتی ملایم‌ترین آن‌ها هم حاوی درصد کمی الکل هستند که این باعث محدودیت استفاده از آن می‌شود؛ زیرا برای پاک کردن آرایش دور چشم از میسلار واتر می‌توان استفاده کرد اما تونر چون حاوی مواد الکلی می‌باشد برای پاکسازی دور چشم مناسب نیست.


میسلار واتر و تونر برای کدام نوع پوست مناسب هستند؟

میسلار واترها و تونرها معمولا برای هر نوع پوستی، مدل مخصوص به آن را دارند اما اگر بخواهیم به صورت کلی به این موضوع بپردازیم میسلار واتر چون حاوی روغن می‌باشد، برای پوست چرب مناسب نیست چون روغن موجود در آن باعث بسته شدن منافذ پوستی و همچنین مصرف زیاد آن باعث ایجاد آکنه بر روی پوست می‌شود. 
کسانی که پوست مختلط دارند یعنی قسمتی از پوستشان خشک و معمولی و قسمتی از پوستشان چرب است, اگر اصرار بر استفاده از میسلار واتر دارند باید از میسلار واترهایی که ملایم و مخصوص کودکان می‌باشند،  استفاده کنند. اگر پوست خشک و ملتهبی دارید تونرها چون حاوی الکل هستند، می‌توانند خشکی و التهاب پوست را تشدید کنند اما میسلار واترها چون بر پایه آب و روغن می‌باشند برای پوست خشک و ملتهب می‌توانند انتخاب بهتری باشند. اما اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که تونر را به میسلار واتر ترجیح می‌دهید بهتر است از تونرهای آبرسان و مخصوص پوست خشک استفاده کنید اما یادتان نرود که تونرها بیشتر مخصوص پوست‌های چرب می‌باشند.
 

کلام پایانی

ما در این مقاله با تفاوت تونر و میسلار واتر آشنا شدیم و همچنین متوجه شدیم که میسلار واتر و تونر هردو یکی از مراحل پاکسازی و مراقبت از پوست هستند و نمی‌توان یکی را بر آن دیگری ارجحیت داد. حال با دانستن کاربرد تونر و میسلار واتر می‌توانید مناسب ترین محصول را برای نوع پوست خود انتخاب کنید.
 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *