0

راهنمای خرید دستمال مرطوب پاک‌کننده آرایش

راهنمای خرید دستمال مرطوب پاک کننده آرایش
بازدید 29

پوست یکی از مهمترین و حساس‌ترین عضوهای بدن است که مراقبت از آن اهمیت زیادی دارد. مواد آرایشی مهمترین دلیل پیری زودرس و ایجاد چین و چروک بر روی پوست می‌باشند، به همین دلیل پاک کردن آرایش صورت قبل از خواب بسیار ضروری و مهم است. استفاده از دستمال مرطوب یکی از ساده‌ترین و راحت‌‌ترین روش‌ها برای پاک کردن آرایش صورت می‌باشد. ما در این مقاله با اشاره به راهنمای خرید دستمال مرطوب صورت و همچنین با نکاتی که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم، شما را یک پله به انتخاب بهترین دستمال مرطوب پاک کننده آرایش نزدیک می‌کنیم.


دستمال مرطوب چیست؟

دستمال مرطوب به تکه‌های پارچه‌ای و یا کاغذی می‌گویند که در یک محفظه توسط مواد پاک کننده و آبرسان مرطوب شده است. دستمال مرطوب به صورت تکی و چند عددی عرضه می‌شود، که حمل و استفاده از آن را ساده می‌کند. گلیسیرین و مواد نرم کننده‌ موجود در دستمال مرطوب کاملا با پوست انسان سازگار است و از آن می‌توان برای پاک کردن آلودگی‌‌‌ها و مواد آرایشی روی پوست استفاده کرد. اگر در مسافرت هستید و دسترسی به آب وجود ندارد و یا زمان کافی برای پاک کردن آرایش خود ندارید، دستمال مرطوب می‌تواند بهترین گزینه باشد. توجه داشته باشید که دستمال مرطوب فقط می‌تواند آرایش صورت را به صورت سطحی پاک کند و در مواقعی که به آب و یا مواد پاک کننده آرایشی دسترسی دارید بهتر است آرایشتان را به صورت عمقی پاک کنید. شما می‌توانید ابتدا آرایشتان را با دستمال مرطوب سبک کنید و سپس با مواد شوینده و پاک کننده صورت خود را پاک کنید.


راهنمای خرید دستمال مرطوب صورت

برای خرید دستمال مرطوب صورت به اولین نکته‌ای که باید توجه کنید تاریخ تولید و انقضای آن است. همچنین توجه داشته باشید که درب آن به خوبی پلمپ شده باشد؛ زیرا اگر درب محفظه به خوبی بسته نباشد باعث خشک شدن دستمال مرطوب‌ها می‌شود.
از نکات مهم دیگر توجه به مواد تشکیل دهنده دستمال مرطوب می‌باشد. دستمال مرطوب را متناسب با نوع پوست و نیاز پوستتان انتخاب کنید. بهتر است دستمال مرطوب انتخابی شما دارای اسید سالیسیلیک باشد که باعث پاک شدن بهتر آرایش و آلودگی‌های روی صورت شود. اگر پوست خشکی دارید دستمال مرطوبی را انتخاب کنید که درصد پایینی الکل در آن موجود باشد، زیرا الکل باعث خشک‌تر شدن پوست می‌شود. اگر پوست حساس و ملتهبی دارید دستمال مرطوبی که حاوی متیلیسوتیازولیون است را انتخاب نکنید زیرا باعث قرمزی پوست و تورم می‌شود.
دستمال مرطوب‌های فانتزی که دارای مواد شیمیایی می‌باشند برای صورت و پاک‌کردن آرایش مناسب نمی‌باشند، زیرا بعضی از مواد شیمیایی باعث ایجاد آلرژی بر روی پوست می‌شوند.
با توجه به نکات بالا شما می‌توانید بهترین دستمال پاک‌کننده آرایش برای نوع پوست خود را انتخاب کنید. دستمال مرطوب‌های دافی جزو بهترین مارک دستمال مرطوب می‌باشند، زیرا مواد تشکیل دهنده آن که اعم از آلوئه ورا، خیار، لیمو، بابونه می‌باشد علاوه بر اینکه مناسب برای پاک کردن مواد آرایشی پوست صورت و لب است، باعث تمیزی، شادابی و آبرسانی پوست می‌شود و همچنین از خشکی و التهاب پوست جلوگیری می‌کند.

نکاتی برای استفاده از دستمال مرطوب

•    برای استفاده از دستمال مرطوب نیازی نیست آن را بر روی پوست فشار دهید بلکه به آرامی بر روی پوست خود بکشید و با یک حرکت دورانی عمل پاک سازی را انجام دهید که پوست دچار التهاب نشود.

•    در استفاده از دستمال مرطوب زیاده روی نکنید. سعی کنید بیشتر در مواقعی که سفر هستید و یا دسترسی به آب وجود ندارد از دستمال مرطوب برای پاک کردن آرایش استفاده کنید.

•    دستمال مرطوب یکبار مصرف می‌باشد. دوباره استفاده کردن از دستمال مرطوب مصرف شده هم درصد کارایی خود را از دست می‌دهد و هم باعث برگشتن آلودگی‌ها بر روی پوست شما می‌شود.

•    دستمال مرطوب را به هیچ‌عنوان خارج از محفظه خودش نگه داری نکنید؛ زیرا با خارج کردن دستمال مرطوب از محفظه اش حتی به منظور نگه داری از آن در کیسه دربسته باعث از بین رفتن رطوبت و همچنین خشک شدن و آلوده شدن آن‌ها می‌شود.

•    از دستمال مرطوب نوزاد برای پاک کردن صورت استفاده نکنید. دستمال مرطوب نوزاد برای نرمی پوست پای نوزاد مناسب است و فرمولی که در آن به کار رفته دارای مواد کاملا ملایم و سبک است که کمتر برای پاک کردن آرایش مناسب است.

•    برای پاک کردن آرایش دور چشم بهتر است از دستمال مرطوب مخصوص دور چشم استفاده شود. به دلیل نازک بودن و حساس بودن پوست دور چشم باید از دستمال مرطوب‌های کاملا سبک و بدون الکل استفاده کرد که از ایجاد حساسیت و چین چروک پوست دور چشم جلوگیری کند.


کلام آخر

دستمال مرطوب یکی اقلام ضروری می‌باشد که در صورت عدم وجود آب می‌تواند به بهداشت فردی انسان کمک کند، اما استفاده بیش از حد از این دستمال‌ها هم به پوست و هم به محیط زیست صدمه وارد می‌کند. ما در این مقاله با فواید و نحوه استفاده از دستمال مرطوب برای پاک کردن آرایش آشنا شدیم و همچنین با توجه به راهنمای خرید دستمال مرطوب صورت، شما می‌توانید بهترین دستمال مرطوب پاک‌کننده آرایش مناسب پوست خود را انتخاب کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *